dijous, 6 de març del 2014

La "Rainu"... per fi!

Avui participo per partida doble a dues iniciatives: RUMS i MsMisima

Per primer cop participo a RUMS España.
No sabeu què és? Doncs un grup de blocaires boges per la costura que cada dijous publiquen el que han cosit per elles (ni pels nens, ni pels marits, ni les àvies... per nosaltres!)

I amb què participo?
Doncs amb la Dessuadora "Rainu" proposada per La Pantigana en la última MsMisima Sew Week (que s'ha desmadrat una mica aquest cop, però a moltes ens ha anat de fàbula... entre malalties vàries i anades d'olla meves no hi havia manera de cosir-la)

I aquí la tinc!!!


Em sento taaaan orgullosa!!!
No sabia si me'n sortiria, però al final sí...
Primer vaig haver d'adaptar el patró: amb les instruccions tan clares que ens va donar La Pantigana va ser més fàcil.
I després se'm va acudir de fer-la forrada totalment... i a més reversible! Vingaaaaaaa, a liar-la més!!!
Al final me n'he sortit.... amb alguns defectes, sí, però i què? A mi m'encanta!

Les teles que he utilitzat són:
- per fora dessuadora d'estiu gris marengo de La Pantigana Shop
- per la caputxa, les butxaques i els detalls uns retalls de teixit de punt amb estampat de cors que tenia per casa
- per l'interior una baixera de llit de gènere de punt grisa nova per estrenar (sí, ja la vaig comprar pensant en fer samarretes)
- i tela de puny verd llima de Telaria.

Vaig decidir fer-la oberta, tipus jaqueta, ja que m'agraden més, les trobo més còmodes. A l'hora de posar el puny a la part de baix, en ser novata, m'he trobat que no ha quedat recte a la obertura... crec que és perque no havia d'estirar el puny aquí... ara ja ho sé per la propera...
Les juntes de les costures  del davant les he decorat amb la puntada d'imitació d'overlock, les tres en un color diferent, presents en la tela de cors.
Com que no m'agrada fer traus, al final he posat snaps dels mateixos colors com a tancament... així també em va millor en ser reversible la jaqueta


No tenia prou roba de cors així que només vaig fer el forro de la caputxa amb aquesta tela, i la resta de forro vaig fer-lo amb el punt gris... crec que va ser una decisió encertada, si no hauria vist massa cors de coloraines!! Per l'exterior de la caputxa he fet una costura decorativa a les juntes, la mateixa que he fet servir pel davant de la jaqueta

Per donar-li un toc diferent he aplicat dos cors d'aquesta mateixa tela de la caputxa: un de gran centrat a l'esquena de la part interior (encara que és reversible, per mi aquesta és la part interior, la de fora és la de tela de dessuadora) i un altre de petit a la part de la ronyonada per la cara exterior.

Les butxaques no les he cosit a l'exterior, com proposava el patró, sinò que he cosit dues capes de tela i després han quedat unides cosint el baix de la jaqueta. era la primera vegada que cosia unes butxaques circulars i amb puny... han quedat prou bé, no?
L'acabat amb repunt no estava previst, però em vaig equivocar: vaig cosir la tela de puny abans que l'interior de la bossa-butxaca i la vaig liar... així que aquest repunt en realitat aguanta la butxaca per dins...


Problemes? Algun...
Els més importants i visibles són el que ja he comentat del puny de la part de baix, i... els punys de les mànigues... aquests em van portar de cap! Resulta que encara no sé com vaig cosir els punys a les mànigues de manera que no es veiéssin les costures per cap dels costats, però quan vaig girar la jaqueta (un cop acabada tota) les mànigues no entraven una dins de l'altra... no sé si m'explico (no vaig fer foto... estava taaaan empipada que gairebé ho tallo tot de soca-rel). Tenia la jaqueta ben feta però les mànigues estaven posades de manera que hagués servit per una persona amb quatre braços... un embolic, en fi.
Vaig haver de descosir els punys (un treball de xinos) i els vaig cosir com vaig poder, doblant marges... ha sortit un xic xapussa, però no es veu gaire si no t'hi fixes...


Ara toca lluïr-la, i així us ensenyaré com queda posada!!!

Si voleu veure més dessuadores "Rainu" visiteu AQUEST post.
I si voleu veure el que fan les noies-Rums visiteu AQUEST altre.

16 comentaris:

  1. Ohhhh!!! t'ha quedat molt bonica!!! jo encara no l he acabada!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara et queden uns dies, va!!! Que ja yinc ganes de veure-la... (confesso que estic enamorada de la teva Plantain de la setmana passada... :-) )

      Elimina
  2. Quina curraaaaaaaaadaaaaaaa!!! Molt, però MOLT XULA!

    ResponElimina
  3. nena, doncs m'encanta el resultat final!"!

    Muack!

    Lourdes (Jo aprenc a cosir)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Lourdes!!!
      La teva em va semblar molt romàntica quan la vaig veure :-)

      Elimina
  4. En serio, no em fas cas...com es k no fas roba x adults??? Necessitem gent cosint amb gracia...

    ResponElimina
  5. Te ha quedado preciosa... que eres novata, dices????? Ay madre.... si está profesional total!!!! Enhorabuena!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jeje... (novata en el tema de telas de puño, jersey, sudadera...) Muchas gracias por tus piropos! Yo me muero por tus prendas de punto!!!

      Elimina
  6. Genial, m'agrada mooolt!!! I a més a més és reversible!!

    ResponElimina
  7. ES PRECIOSA!
    me encanta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uau! Qué ilusión que una de mis "ídolas" costureras me diga esto :-D... Hoy ya estoy que me salgo, jajaja
      Muchísimas gracias! Yo muero por tus detalles personales en todo lo que haces, me tienen encandilada

      Elimina
  8. Sí que t'has complicat, però te n'has sortit. És maquíssima!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uala!!! Venint de tu em sento aclaparada :-D Gràciesss

      Elimina
  9. Això "Les butxaques no les he cosit a l'exterior, com proposava el patró, sinò que he cosit dues capes de tela i després han quedat unides cosint el baix de la jaqueta, per a mi és xinès, tu... a mi deixeu-me fer polseres, punts de llibre, pitets de punt de creu i llibretetes folrades... no arribo més lluny :-DDD

    ResponElimina