dimarts, 25 de març del 2014

Escurçant els texans fàcilment

Fa uns dies vaig penjar al meu facebook personal un enllaç que mostrava de manera molt senzilla (un xic massa) com escurçar fàcilment uns texans.
Algunes amigues em deien que no quedava molt clar a l'enllaç com es podia fer, i tot i que n'hi ha molts (Pinterest és una autèntica mina, estic enganxadíssima...) els vaig prometre que en faria un per elles.

Doncs apa, aquí el teniu :-D
Jo crec que queda força més clar ara, però si no és així, pregunteu.

Què té de particular aquesta manera d'escurçar els texans? Doncs que aprofitarem la vora que ja vé feta (a mi fer vores em mata, no m'agrada geeeeens... i quan vaig veure això se'm va obrir el cel, jejeje)
Tot i que originalment és per fer la vora d'uns texans, personalment crec que pot servir per altres tipus de pantalons, això sí, haurem de fer la costura moooolt ben ajustadeta (ja us ho explicaré després).
Per cert, aquí ho cuso a màquina, però a mà és molt fàcil de fer també.

1- Ens posem els pantalons i (si pot ser amb ajuda) agafem la vora amb agulles a la mida que vulguem
2- Un cop trets els pantalons, alineem bé les agulles i medim la distància fins la vora original. Com veieu, en el meu cas haig d'escurçar uns 12cm


3- Dividim per dos la mesura que tenim (en el meu cas: 12/2= 6cm)


4- Dobleguem la vora del pantaló a la mesura que ens ha sortit (la meva, 6cm) A PARTIR DE LA COSTURA DE LA VORA.
M'explico: com que volem aprofitar la vora original, no la podem comptar dins aquests centímetres, per això la deixem a fora. Que potser ho podriem tenir en compte a l'hora de mesurar al principi? segurament sí, però a mí m'és més fàcil ara, perque tinc el pantaló girat i veig clarament la costura (a la segona foto us senyalo la costura amb el punxó de bambú). D'aquesta manera no em perdo. Vosaltres podeu fer-ho com vulgueu, però tingueu clar aquest pas, perque sinó no us quedarà perfecte



5- Cosim seguint la costura de la vora original. A mà és molt fàcil perque senzillament has de seguir la línia ja cosida... xulo eh? Atenció a les costures laterals, perque formen un gruix considerable i de vegades pot costar passar l'agulla.
Com us deia abans, en altres tipus de pantalons (sobretot de teixits més lleugers o més de mudar) hem de ser molt curosos a l'hora de cosir, intentant cosir a la mateixa costura (els anglosaxons en diuen stitch in the ditch d'això, i ho utilitzen molt per fer patchwork/quilting).


6- Tallem a mig centímetre de la costura que acabem de fer (podem passar un zig-zag o remallar perque no es desfili la roba... en els texans no em molesta, però altre tipus de tela ho necessitarà), planxem per dins i per fora



(Sí, la funda de la taula de planxar necessita un canvi, ho sé... però és mot ampla i no en trobo... me l'hauré de fer jo, ho veig...)

7- I... tatxaaaaannnnnnnn!!!



Texans escurçats i amb vora professional!!!
(ni cas d'aquests meus texans, que són de baratillo i jo hauria fet una vora molt més decent que això, però en fi...)

3 comentaris:

  1. Aaaaaaah, si ho hagués vist diumenge, això...

    ResponElimina
  2. Uuuuuuuuuuuuaaaaaaau!! Brutal!! :-))

    ResponElimina
  3. Molt explícit i clar. Potser la gràcia també està en triar un color mooolt igual al de la tela perquè no es vegi la segona costura, oi?

    ResponElimina