divendres, 21 de febrer del 2014

De pantalons que curtegen... (mini-tutorial)

Els nens creixen.
Ja, és lògic - direu....
Però els meus ho fan a estirabots!
D'una setmana a l'altra els pantalons i les samarretes se'ls queden curts (però molt curts).
Total, com que no vull comprar més pantalons pel que queda de temporada, haig de fer invents (re-purposing que en diuen aquells...).
El primer, amb uns texans d'en Lluc.
Mirant aquí i allà (sobretot a Pinterest) vaig veure diferents maneres, i al final he fet una mena de vora ampla amb un retall de roba de cotó que tenia. Us deixo un mini-tutorial, a veure si us agrada i us atreviu a fer-ho.

1- Tallem la vora del pantaló

2- Mesurem el camal : a l'amplada de circumferència que té li afegirem 1cm de marge de costura a cada costat, i la llargada que desitgem que tingui la nova vora (podeu agafar la mida d'un altre pantaló que li vagi bé) la farem doble i també hi afegirem 1cm de marge de costura a dalt i a baix.
Per exemple, el meu camal medeix 32cm d'ample de circumferència i jo vull que la vora faci 8cm de llarg. Doncs les mides que hauré de tallar per cada camal seran 34cm x 18cm.
Queda clar?

3-  Tallem els rectangles en la tela que vulguem



4- Cosim els rectangles formant un tub, tocant-se els drets de la roba. El girem, planxem costures i després doblem per la meitat

5- Coloquem el camal dels pantalons dins el tub de tela, tocant-se els drets de la roba i alineant les vores. Posem agulles o embastem


6- Cosim al marge de costura que haviem decidit, i polim amb una costura en zig-zag (per descomptat, qui pugui i vulgui fer-ho amb la overlock, cap problema)

7- Posem bé la costura i ens trobem amb que ja tenim la vora feta! Ara només cal passar un repunt i ja o tenim acabat! Com veieu, jo he fer dos repunts a dalt i cap a baix... és qüestió de gustos.

8- Si volem, podem cosir algun detallet al pantaló amb la mateixa tela



I el resultat, és aquest!!!
(en Lluc encara estava malaltó, així que no estava per gaires fotos...)


Mentre feia el tutorial, em vaig trobar que a la Yolanda de Pandielleando (de debó, de debó, no us perdeu les meravelles que cus aquesta noia... a mi em té flipada... heu vist la jaqueta que va fer-se en una tarda??? aaahhhggggg envejaaaaa) li passava el mateix i havia fet aquest "apanyo" tan xulo. M'encanta, i com que la Clàudia ja m'ha donat uns pantalons que li curtegen, crec que provaré el seu sistema!!! Ja us ho ensenyaré.

1 comentari:

  1. Quina bona idea, jo ho acostumo a fer amb roba de punys, però així també m'agrada molt!!

    ResponElimina