dimecres, 12 de febrer del 2014

De calces va la cosa...

Heu provat mai de cosir-vos unes calces?
Confesso que la cosa m'havia temptat diverses vegades, però com que jo no tinc precisament unes mides de model (ans al contrari, m'acosto més aviat a les mides d'armari empotrat) no m'acabava de decidir... (perquè la gran majoria de bloggers costureres teniu aquests cossos espectaculars? eh? eh??? :-D )

Fins que va arribar el dia que La Pantigana va proposar a la segona convocatòria de la MsMisima Sew Week que ens cosíssim unes calces i va posar patrons per a totes mides i culs
Em va agradar el model, i vaig veure que la cosa no semblava ser molt complicada... així que m'hi vaig llençar de caps.

Les primeres les vaig fer a corre-cuita, amb un tros de tela de sudadera felpada pel darrera (seeeeeeee, el cul calentó!!!) i una tela de punt nova pel davant.
Em vaig sentir còmoda cosint per primer cop el FOE (Fold Over Elastic, és a dir, un biaix elàstic), i vaig descobrir un seguit de puntades elàstiques que ni sabia que tenia, ni sabia que servien per cosir punt (a saber: el zig-zag de tres puntades i una puntada que s'anomena "elàstica"... i jo baixant de l'hort... en fi...).
El resultat és xulo, no?



Vaig descobrir que no controlo molt bé el tema de la elasticitat de la tela, ni del FOE... i que cosir punt no és tan fàcil com sembla a priori.
Vaig modificar una mica el patró, aixecant una mica la part de darrere, i aquí van les segones, ben florejades i amb la peça interior verda (no es veu, però queda xulíssim)


Em sembla que si utilitzo la overlock en les costures aniré millor, no sé, ja us diré...

Ara crec que em liaré la manta i em faré el meu propi patró, perque tot i ser molt còmodes hi ha alguna cosa que no acaba de quadrar... i també li'n faré a la Clàudia, a veure si me'n surto... total, deu ser el mateix, no?
M'animaré a cosir-ne de diferents tipus (com els tres que proposava la MsMisima), i em sembla que ja no em compraré més calces, me les faré jo! apa...
I que es preparin en Jordi i en Lluc, que després vaig a per ells!!!

5 comentaris:

  1. T'han quedat molt bé!!! Jo també vaig fer les de la MsMisima i des de llavors he decidit que ja no en compraré més, es tant fàcil fer-les i queden tant be...

    ResponElimina
    Respostes
    1. `Gràcies Monvid!
      Encara em falta perfeccionar el tema de cosir el FOE, doncs se'm peten els punts... no sé, potser l'hauria d'estirar... continuaré provant, però tampoc me'n compro més, decidit! :-)

      Elimina
    2. Si l'estires massa et farà tot d'arrugues molt lletges... Quan se't peten, al cosir o amb l'us?

      Elimina
    3. Amb l'ús, si estiro la calça... per això et dic que haig de fer més proves, jejeje (també crec que el foe que tinc és molt ample i molt finet... és diferent al que ensenyeu a moltes de les vostres fotos... podria ser que això hi ajudés també, no?)

      Elimina
  2. Vols dir que no es un problema del tipus de puntada que fas, que no sigui prou elàstica?... jo faig servir la puntada recta elàstica i em va genial. Si la teva maquina no en té, la multi-puntada en zig-zag a mi també em funciona bé!!
    Com tu dius es tema de fer proves i més proves...

    ResponElimina